Anmelder:
Poeng: Myspace?

Misanthropica Enterprises

2007
Jonas Bye

Omtale:

Jeg begynner å få litt bange-anelser når jeg tar frem denne platen, på coveret er det bilde av en prest i svart/hvitt hvor det eneste som lyser opp er korset rundt halsen hans og tittelen på platen, som er Truth Unmasked. Jeg er ikke i humør for misjonering nå, bandet heter forresten 66Crusher. Platen har ni sanger, hvor de fem siste hører til hverandre, som et konsept. De går under tittelen Faith, hvor du finner tekstlinjer som ”Saviour, He set me free, Jesus, Jesus loves me”, ”The healing power of God”, ”If you believe in me I will set you free…God help me, Let me be, He’s unslaving me”.

Misjonering eller ikke så er dette utrolig bra musikk, og alle som setter pris på harde, raske og progressive riff med en melodiøs vokal over bør ta en titt på denne. En av favorittene mine på platen er 3+4 sangen hvor tredjesangen er en instrumental-intro til fjerdesangen som heter Windtrapped. Kontrasten fra den akustiske gitaren i tredjesangen til det raske trash-aktige introriffet i fjerdesangen er flott. Ellers syns jeg samspillet mellom gitaren og slagverket er veldig rått i denne sangen. Men allerede her syns jeg vokalen begynner å bli veldig ensformig, og jeg syns ikke den er så rå at den kommer seg unna med det.

Overgangen mellom første og tredjedelen av Trust er nok en akustisk instrumental, og for meg holdt det med den ene. Ellers syns jeg gjennomføringen av Trust er ganske bra, det er en sammenheng mellom hver sang og overgangen mellom sangene er nesten ikke merkbar da sangene kommer som en naturlig fortsettelse av den foregående sangen.

Hva synes du om plata?